شیر سوزنی شیاردار چدنی

شیرهاي سوزنی بهترین شیرها براي کنترل جریان و فشار می باشند و به علت مکانیزم درونی مستحکم و بدون لقی، داراي کمترین ارتعاش ممکن می باشند و همواره به دلیل اینکه ارتعاش کمی وجود دارد، در نتیجه دقت تنظیم جریان نیز بسیار بالا می باشد.

آشنایی

 

آشنایی 

شیرهاي سوزنی بهترین شیرها براي کنترل جریان و فشار می باشند و به علت مکانیزم درونی مستحکم و بدون لقی، داراي کمترین ارتعاش ممکن می باشند و همواره به دلیل اینکه ارتعاش کمی وجود دارد، در نتیجه دقت تنظیم جریان نیز بسیار بالا می باشد.
عمل تنظیم در این شیرآلات با استفاده از پیستون صور ت می گیرد که در داخل گایدها مهار شده است و با حرکت به جلو موجب کاهش فشار جریان می گردد و بالعکس، این پیستون توسط یک ماهک که به محور اصلی گیربکس متصل شده است حرکت می کند. وجود
ماهک باعث می شود تا حرکت پیستون کاملا میلیمتري و بدون لقی صو رت پذیرد.
از این شیرها به عنوان شیرهاي تخلیه اتمسفر در سدها و … می توان استفاده نمود که در آن صورت بهتر است از یک هود مناسب با سیستم هوادهی استفاده گردد، عدم استفاده از سیستم هوادهی موحب می شود تا جریان خروجی به طور کاملا پودري شکل گردد تا آسیبی به سازه موجود وارد ننماید.
شیرهاي سوزنی فولادي شرکت کاریز صنعت تهران از سایز DN 1000-200 در فشار کاري PN10-16-25-40 تولید می گردد.

نحوه عملکرد :

باز و بسته شدن شیر توسط فرمان که در بالاي گیربکس نصب شده است ، انجام می شود . ( درصورت لزوم می توان از محرک هاي الکتریکی استفاده کرد). میزان باز و بسته شدن شیرها به وسیله فلشی که روي باکس نصب شده مشخص می گردد .

دستورالعمل نصب و راه اندازی

 

دستورالعمل نصب ، راه اندازی و نگهدارس شیرهای سوزنی:

۱- همواره جهت جابجا کردن شیر ، از قلاب های تعبیه شده استفاده شود و از انداختن زنجیر به دور شیر خودداری گردد چون این کار موجب خراشیده شدن رنگ شیر می شود.

۲- عملگر برقی به طور دقیق در کارخانه تنظیم شده است ، بنابراین بایستی از ایجاد تغییر در تنظیمات آن خودداری کرد.

۳- پیچ ومهره اصلی داخلی گیربکس ، حداقل هر یک سال یکبار ، کنترل شده و گریسکاری شود.

۴- در صورت لوزوم ، اتصال شیر از طریق پیچ های بلند به فونداسیون مقدور باشد.

۵- از ورود اجسام خارجی به داخل بدنه شیر و خط لوله در هنگام نصب جلوگیری شود.

۶- در صورت امکان بهتر است قبل از شیر سوزنی از یک شیر قطع و وصل پروانه ای به عنوان شیر گارد ، استفاده گردد.

۷- جهت بالا بردن عمر شیر سوزنی و خط لوله بهتر است قبل از شیر سوزنی از یک صافی استفاده گردد ، در غیر اینصورت باید این امکان فراهم شود تا امکان دسترسی به داخل شیر از طریق منهول فراهم شود تا در موقع نیاز ، جت تمیز کردن داخل شیر از آن استفاده گردد.

۸- عملگر برقی کاملا در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم است ، به این دلیل قسمت ورودی سیم به داخل عملگر را باید با گلند کاملا آببندی نمود.

۹- در حفاظت از محرک الکتریکی کاملا دقت کنید و از وارد آمدن ضربه و فشار به آن جلوگیری کنید.

۱۰- از محرک الکتریکی شیر بیش از ۱۵ دقیقه مداوم استفاده نکنید.

۱۱- بهتر است بر روی شیر و عملگر سایه بانی تعبیه شود تا از تماس مستقیم باد و باران محافظت گردد.

۱۲- در صورت گیر کردن شیر ، چون احتمال وجود اجسام درشت در آب وجود دارد ، به این دلیل از وارد آوردن نیروی اضافی بر فلکه فرمان خودداری شود و سپس داخل شیر مورد بازرسی قرار گیرد.

۱۳- چون تعمیرات لازم برای شیر سوزنی عمدتا تخصصی می باشند به این دلیل در صورت خرابی شیر نیاز به حضور کارشناسان شرکت کاریز صنعت تهران در محل و یا انتقال شیر به شرکت وجود دارد.

۱۴- تعویض لاستیک آببندی به سادگی و سهولت ، توسط تکنسین های خط لوله قابل انجام می باشد ، به این دلیل بعد از بز کردن پیچ های رینگ نگهدارنده لاستیک ، لاستیک جایگزین شده و دوباره رینگ به طور کامل بسته می شود.

 

 

کاتالوگ آنلاین

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *