شیر حفاظت شکستگی خط لوله

این شیر نسبت به سرعت جریان حساس بوده و در اثر افزایش سرعت آب در خط لوله جهت بستن و قطع جریان فعال می شود .مدار جریان این شیر قابلیت تنظیم و کالیبراسیون را برای سرت های مختلف دارد .این شیر معمولا در خطوط انتقال آب به صورت ثقلی یا بعضا در خطوط انتقال به صورت پمپاژ قابل تنظیم است.

آشنایی

 

شیر های حفاظت شکستگی خط لوله شرکت کاریز صنعت تهران برای عبور جریان زیاد ناشی از شکستگی در خط لوله که در اثر حادثه و یا حوادث طبیعی نظیر سیل ، زمین لرزه رخ می دهد، مورد استفاده قرار می گیرد . این شیر نسبت به سرعت جریان حساس بوده و در اثر افزایش سرعت آب در خط لوله جهت بستن و قطع جریان فعال می شود.

مدار جریان این شیر ، قابلیت تنظیم و کالیبراسیون را برای سرعت های مختلف دارد . این شیر معمولا در خطوط انتقال آب به صورت ثقلی یا بعضا در خطوط انتقال به صورت پمپاژ قابل تنظیم است.

مشخصات

خصوصیات و مزایاي فنی : 
شیر حفاظت شکستگی خط لوله  ساخت این شرکت ، براساس در خواست مشتری در دو جنس فولادی سازه جوشکاری و چدن داکتیل تولید می شود.
  • یاتاقان بندی بدنه و دیسک به صورت خارج از مرکز دوبل
  • آببندی مناسب از دو طرف دیسک
  • لاستیک آببندی یکپارچه و قابل تعویض
  • آببندی حول محور به طوریکه محور و یاتاقان مربوطه با آب تماس پیدا نمی کند تا به علت رسوب گرفتن محور شیر از سفت شدن محور شیر جلوگیری کند.
  • کلیه پیچ و مهره های شیر که با آب در تماس هستند از جنس استنلس استیل می باشند
  • سوراخکاری فلنج های شیرهای فولادی طبق استاندارد (DIN EN 1092-1 (DIN 2501 معادل ISO 7005-1
  • اندازه پیشانی به پیشانی (FaceTo Face) شیر طبق استاندارد (DIN 3202-F4)
  • سوراخکاری فلنج های شیرهای چدن داکتیل طبق استاندارد (DIN EN 1092-2 (DIN 2501 معادل ISO 7005 -2
  • پوشش رنگ به صورت رنگ پودری کوره ای با مکانیزم پاشش الکترواستاتیک می باشد.
  • تست نهایی طبق استاندارد DIN EN 12266 یا ISO 5208

اجزای تشکیل دهنده

اجزای تشکیل دهنده شیرهای حفاظت شکستگی خط لوله 

  1. بدنه اصلی این شیر از نوع شیر پروانه ای می باشد.
  2. سیستم محرک شیرکه شامل اهرم ، وزنه ، جک و پمپ می باشد. در محل هایی که امکان دسترسی به جریان برق وجود داشته باشد ، این سیستم می تواند به الکتروپمپ هیدرولیکی و پاورپک مجهز شود. استفاده از این تجهیزات صرفا جهت سهولت در باز کردن شیر می باشد.
  3. سیستم فرمان ، این سیستم که بدون در نظر گرفتن فشار صرفا به سرعت جریان حساس الست ، در شرایط شکسته شدن خط لوله که باعث افزایش سرعت جریان می شودفرمان بسته شدنرا به صورت مکانیکی به سیستم محرک شیر صادر می کند. فرمان بسته شدن باید به صورت تمام مکانیکی باشد ، تا در شرایط اضطراری مانند وقوع زلزله ، که در این شرایط اغلب جریان برق نیز قطع می شود ، مشکلی در بسته شدن شیر به وجود نیاید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *